De dochters voor de Instax muur.

Er was onlangs die invitatie in mijn mailbox. Of ik met mijn kinderen naar de Kidsday wou komen in Technopolis? Kidsday, ofte Pressday met allemaal producten voor kinderen.

Ik had totaal geen idee wat ik daarvan mocht verwachten, maar kijk, dat was in Technopolis, dus dat deed mij overstag gaan.

Wat heb ik eruit geleerd?

  1. Pressdays zijn niks voor mij. Producten leren kennen, allemaal goed en wel. Contacten leggen met die merken om een soort samenwerking te regelen? So not my thing.
  2. Een uitnodiging krijgen voor een event in Technopolis, betekent niet noodzakelijk dat dit echt in Technopolis is. Het kan al eens in een zaaltje zijn van Technopolis. Waardoor uw kinderen eerst wel ontgoocheld zijn, want van al die coole proefjes waar moeder al de hele week enthousiast loopt over te doen, daar is geen spoor van.
  3. Als je uw kinderen belooft dat je naar Technopolis gaat om toffe dingen te doen, dan doe je dat. Ook als blijkt dat het niet bij het event hoort. Op dat soort beloftes kom je niet terug.
  4. Decathlon heeft heel toffe producten. De dochters begonnen direct te spelen met pijl en boog en een of ander gooispelletje. #geenreclame
  5. Instax camera’s zijn zo leuk. Ik kocht er onlangs zelf eentje. #geenreclame.
    En op de Kidsday kregen de dochters een paar gadgets. Denk aan magneetjes, stickers etc. #reclame, of zoals ik onlangs afsprak met Bert #vanhettem. (West-Vlaams om aan te duiden dat je iets gekregen hebt)
  6. De invitatie voor de Kidsday kwam van WalkieTalkie. Het was waarschijnlijk mijn laatste invitatie voor zoiets. Ik ben nu eenmaal minder enthousiast over de namiddag dan de meeste bloggers waarvan ik die dag foto’s tegenkwam in hun stories op Instagram.  Dus het zou heel goed kunnen dat het bij deze ene invitatie blijft. En dat is misschien ook wel ok.
    Niet dat ik geen events wil doen, maar ik heb toch liever het soort dingen waar ik zelf naartoe zou gaan. Bijvoorbeeld een expo of zo.
  7. Een #influencer zal ik nooit worden. En gelukkig maar, er zijn er al genoeg. Het lijkt mij dat je daar heel wat energie moet insteken. En dat je dan toch voor een stuk vast zit aan de ‘leverancier’.
  8. Ik vind heel die #ad of #reclame regelgeving best wel een goed idee. Ok, hier en daar zaten er wat rare dingen in dat voorstel. Maar ik ben een grote voorstander van transparantie. En als je blog of instapic en comment oprecht zijn, dan komt dat wel zo over, ook als daar toevallig #vanhettem op staat.
  9. Lang in de file staan, ik word daar pissig van. Elke dag lang in de file staan, ik zou daar dus permanent pissig van worden.
  10. Nee zeggen tegen een stukje chocoladetaart is f**ing moeilijk, jong!
  11. Achteraf spijt hebben dat je dat stuk chocoladetaart opgegeten hebt is redelijk voorspelbaar. Maar daarom niet minder waar.
  12. Mijn kinders zijn fan van Technopolis! Ondanks dat mijn oudste na 5 minuten al haar hoofd superhard stootte aan één van de proefopstellingen en de rest van het bezoek met 3 ijszakken moest rondlopen. Maar het enthousiasme kwam al snel terug. We kregen ze daar bijna niet meer weg. Fun verzekerd. Als je er nog niet bent geweest, zeker eens doen. Volgens mij is er geen enkel kind dat het daar niet de max vindt! En de ouders kunnen er ook lekker meedoen.

Leuke dag, gasten, leuke dag. Dat er nog zulke mogen volgen.
Maar de terugrit dan graag zonder file en zonder zeurende kinders.

Written by mooiding

6 Comments

Romina

De muur was van Fujifilm, peisk. De foto’s van Instax. Hahahahahaha! En ik snap u. De “klassieke” pressdays hen ik geskipt dit jaar. Geen goesting in. Wel heeft Emma, ja Emma, deels een deal gesloten met Instax, peins ik, als ze van hun woord zijn, wat ik ontzettend grappig vind. Trouwens: Emma vond het de max, want voor haar was het één grote speelzaal, dus de volgende keer zou ik zeker terug gaan. Het enige is dan wel weer dat ik amper met iemand sprak omdat mijn dochter en ik zoveel leute hadden 🙂

Reply
mooiding

Ik denk dat mijn kinderen voor heel wat speelgoed al te oud waren. Mijn oudste is al een tiener hé, ondertussen 😉

Reply
Sigrid (Kat Kat Katoen)

Chique dat je gewoon eerlijk bent hierover! Ik heb vaak toch het gevoel dat die ‘influencers’ er een schepje bovenop doen en het lijkt mij ook vermoeiend want je bent ‘verplicht’ om er over te schrijven. Ik schrijf liever waar ik zelf zin in heb 🙂 En als dat toevallig iets positiefs is over een bepaald breigaren, so be it. Maar dat is hoogstens een vermelding ergens middenin mijn blogje en dus niet een titel die schreeuwt: ‘Koop dat!’.
Afijn, ik ben natuurlijk nog nooit uitgenodigd voor een pressday ofzo, dus misschien moet ik het net zoals jij gewoon eerst eens uittesten. Maar een vaste samenwerking zie ik toch ook niet zitten. Ik heb nog altijd een gewoon ‘hobbyblogje’.
Groetjes en een fijne week!
Sigrid

Reply
Falderie

Kan ik je helemaal in volgen.
Maar Technopolis, daar gaan we binnenkort ook eens naartoe. Al superveel positiefs over gehoord de laatste weken! (los van influencers trouwens… :-))

Reply

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *